مقاله

انواع آجر در ساختمان

آجر نما سفید

آجر سفال

انواع آجر در ساختمان، اگر دنبال کار معماری هستید که ویژگی خاصی داشته باشد حتما شنیده‌اید که گفته‌اند یکی از بهترین موارد استفاده در ساختمان استفاده  از آجر نسوز است. اما آجر نسوز چیست وچه خاصیتی دارد. آجر نسوز نوعی آجر است که در تولید آن از خاک‌های نسوز استفاده می کنند. مواد نسوز به مواد غیر فلزی و سرامیکی می گویند که در برابر حرارت مقاومت بالایی دارند. خرید کاغذ دیواری.

آجر سفال

یکی از ویژگی‌های آجر امکان ترکیب با سایر مصالح جهت نماسازی است. در ساختمان ها مشاهده می‌کنید که تفاوت در رنگ‌ها و مصالح وجود دارد. معمولا از آجر به عنوان متریال و جزء اصلی استفاده میکنند، چون قیمت مناسبی دارد و از سنگ و دیگر متریال ها به عنوان  برجستگی ها استفاده میکنند. در نظر داشته باشید که با انواع آجر میتوان نماهای جذابی طراحی کرد و تنوعی بینظیر خلق نمود.

ترکیب چند رنگ آجر بسیار چشم نواز است. دو یا سه  رنگ به طرز جالبی با هم عجین میشوند، پیوستگی زیبایی همانند شب و روز در ظاهر ساختمان ایجاد و خودنمایی می‌کند. حجم‌ها و خطوط صاف، زاویه دار و منحنی ظاهری جذاب به ساختمان میبخشند. باید به گونه ای نما را طراحی کنید که بیننده را محصور کند و نمای ساختمان، تمام از ذهن او را به خود اختصاص ‌دهد.

انواع آجر جدید

مقایسه انواع آجر

امروزه استفاده از آن به دلیل مزیت‌های فراوانی که دارد، در ایجاد نماهای متنوع کاربرد بسیاری دارد. این نوع آجر در دما ی 1200 درجه سانتی‌گراد به بالا تولید می‌شود. توانایی حفظ ویژگی‌های فیزیکی و شیمایی مورد نظر در حرارت بالا و شرایط محیط را دارد. از این رو در ساخت شومینه‌ها و کوره‌ها از آن استفاده می کنند. علاوه بر آن یکی از مصالح مرغوبی است که در ایجاد نماهای داخلی و خارجی کاربرد فراوان دارد.

مواد مورد استفاده در آجرهای نسوز غالبا از کانی‌های معدنی برگرفته می‌شود. مواد طبیعی استفاده شده مقاومت بسیاری دارد و سبب ایجاد زیبایی خاص از رنگهای متنوع شده است.

مقایسه انواع آجر

رنگ‌های موجود در آن ترکیب جذاب و چشم‌نوازی ایجاد می کند که در ساخت نما ها نقش پر اهمیتی ایفا می‌کند. در ایجاد نمای سنتی و کلاسیک و همچنین مدرن و اسپرت استفاده از آجر نسوز اهمیت فراوانی دارد. در ضمن در نماهای ساده در حال حاضر فقط اجر نسوز استفاده میشود. ماندگاری بالا، رنگ ثابت در برابر اشعهuv، عدم پوسیدگی و شکستگی از ویژگی‌های بارز نماهای ایجاد شده با این نوع آجر است، و در نما جلوه‌ی ویژه‌ای ایجاد می شود.

آجر

انواع آجر نسوز و کاربرد آن

آجر نسوز آلومینیوم

این آجر تشکیل شده از کائولن، بوکسیت، کروندوم و درصد بالایی از آلومین است. در دمای حدودا 1200 تا 1800 درجه سانتی‌گراد تولید می‌شود. پایداری بسیار آن در برابر مواد قلیایی سبب شده به عنوان پوشش درزهای داخلی کوره‌های سیمان و ذوب فولاد استفاده شود.

آجر نسوز آلومینیوم

آجر نسوز سلیسی

آجر سلیسی از خاک سلیسی تهیه می‌شود. درصد کمی آلومینیوم اکسید، اکسید آهن، دی اکسید تیتانیوم،  پتاسیم اکسید و سدیم اکسید در آن وجود دارد. در کوره‌های تولید خمیر شیشه، ذوب فولاد و سرامیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آجر نسوز سلیسی

آجر نسوز کروم

این آجر شامل انواع آجر های نسوز اکسید کروم، کوروندوم، آجر نسوز زیرکونیوم و آجر نسوز اکسید کروم تولید می‌شود. این آجر به رنگ‌های اصلی زرد، قرمز، قهوه‌ای و مشکی تولید می‌شود. هر یک از این رنگ‌ها دارای طیف گسترده‌ای است که دست معماران را برای ساخت نماهای منحصر به فرد باز گذاشته است. از این نوع آجر بیشتر در نماهای ساختمانی استفاده میشود.

آجر نسوز کروم

آجرنسوز قلیایی

این نوع آجر تولید شده از اکسید منیزیم و سیلیسیم دی اکسید در برابرگرما و حرارت بسیار پایدار هستند. در صنایع فلزات غیر آهنی و همچنین در کوره‌های صنعتی کاربرد بسیاری دارد.

انواع آجر در ساختمان

اگر دوست دارید داخل ساختمان خود را به سبک کلاسیک دیزاین کنید. این مقاله را مطالعه کنید و اینجا را کلیک کنید انواع آجر در ساختمان.

شما تجربه ای در انتخاب آجر به عنوان مصالح در ساختمان دارید؟ بسیار خوشحال میشویم نظر خود را با ما درمیان گذارید. انتخاب آجر در داخل ساختمان زیبایی دارد یا خیر؟ در ضمن جهت مشاوره رایگان با کارشناسان ما از گوشه پایین و سمت راست سایت از آیکون واتس آپ استفاده نمایید و به صورت آنلاین با کارشناسان ما مرتبط باشید. پیروز و سربلند باشید انواع آجر در ساختمان.

به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *