طراحی ساختمان, مقاله

طراحی کلاسیک در ساختمان

طراحی کلاسیک

طراحی کلاسیک در معماری داخلی

طراحی کلاسیک در ساختمان، دیوارهای گچبری شده، مبلمان های آنتیک، وسیله های دکوری چوبی حکاکی شد، سقف های بلند، پرده های فاخر با پارچه های گلدار چاپی، رنگ های کرم، قهوه ای و طلایی وقتی در کنار هم قرار می گیرند فضایی پر از آرامش به سبک کلاسیک را برای ما پدید می آورند، فضایی که سرشار از اصالت و لایه های تاریخی است و حس و حالی قدیمی را به ما منتقل می کنند و باعث می شود ما از بودن در آن فضا لذت ببریم. خرید کاغذ دیواری.

به سبک کلاسیک اعتماد کنید.  دکوراسیون داخلی خانه خود را به دست آن بسپارید. از نتیجه کار کاملا راضی باشید. این سبک گرما و حس راحتی روزهای کودکی مان را به یادمان خواهد آورد. پیاده کردن سبک کلاسیک در منزل آسان است. ولی باید راهنمایی های مفید و نکته هایی مهم در این رابطه را بدانید. تا به دیزاینی موفق دست پیدا کنید.

طراحی کلاسیک ساختمان

تعریف سبک کلاسیک در دکوراسیون

می توان گفت که سبک کلاسیک همان سبک سنتی غربی است که قدری رنگ و لعاب عصر معاصر را به خود گرفته است. هر عنصری که در این سبک به کار می رود، تعریف دقیق و معینی دارد، این سبک به شدت به نظم و تقارن پایبند است، حس اصالت را نمی توان از آن گرفت و در این سبک هیچ چیز دور از انتظار نیست و به طور کلی سبکی پایدار است. دکور کلاسیک (سنتی غربی) شامل دکور قرن هجدهمی در انگلستان تا دکور روستایی فرانسوی و حتی سرزمین های ناشناخته خاور دور می شود. به طور کلی می توان گفت این سبک سبکی فراگیر است.

ابزار پیش ساخته گچی

ویژگی های سبک کلاسیک در دکوراسیون

سبک کلاسیک دارای ویژگی های زیادی است که فقط و فقط مختص خودش است و باعث تمایز بیش از حد این سبک با دیگر سبک های دکوراسیون می شود. در کنار ویژگی هایی که در طراحی یک دکوراسیون کلاسیک به کار می رود، این ویژگی های کلی در یک نگاه می توانند این سبک را در خانه شما معرفی نمایند:

  • تقارن
  • نظم
  • ترکیب رنگی خاص
  • وسایل چوبی

روش طراحی کلاسیک

نظم در دکوراسیون کلاسیک

خب اول از همه باید بدانیم که این سبک به هیچ عنوان با بی نظمی و شلوغی کنار نمی آید، هر اکسسوری کلاسیک جا و محدوده مشخصی برای قرار گرفتن دارد. به نوعی می توان گفت که این سبک یکی از سبک های منظم است که پایداری و استقامت خاصی را به فضا می بخشد.

تقارن در سبک کلاسیک

تقارن را شاید بتوان شاخص ترین ویژگی سبک کلاسیک دانست، مبلمان ها و وسیله ها و لوازم دکوری همه به صورت جفت هستند و معمولا در روبروی هم قرار می گیرند و نظمی خاص و ابهتی گیرا به دکوراسیون داخلی خانه می بخشند.

سبک کلاسیک و رنگهای مختلف

رنگ ها را در این سبک نباید فراموش کرد. رنگ هایی که در این سبک از آن ها استفاده می شود، باید با وقار باشد که به فضای داخلی خانه شما شخصیت می بخشند مانند طیف قهوه ای، بژ و کرم. سبک کلاسیک به سبکی با رنگ های غنی و فاخر معروف است.

چیزی که در دکوراسیون های داخلی به سبک کلاسیک دارند حسابی به چشم می آید. کلکسیون های است که در قفسه های چوبی و کمد هایی چوبی که درب های شیشه ای دارند خودنمایی می کنند. این کلکسیون ها را نمی توان از سبک کلاسیک جدا کرد. یادتان هست که گفتیم سبک کلاسیک با خود لایه های تاریخی را به همراه می آورد؟ این لایه های تاریخی درست با همین چیزها مهمان سبک کلاسیک می شود.

خب حالا که کمی با سبک کلاسیک آشنا و احتمالا به آن علاقه مند شصده اید. شاید بد نباشد سبک کلاسیک را در فضاهای داخلی خانه به صورت جداگانه بررسی کنیم. ببینم اگر بخواهیم هر کدام از فضاهای داخلی خانه را به سبک کلاسیک طراحی کنیم باید چه کار کنیم.

دکوراسیون آشپزخانه به سبک کلاسیک

اگر می خواهید آشپزخانه ای به سبک کلاسیک داشته باشید باید بروید به سراغ تاثیر گذارترین تجهیزات آشپزخانه تان، درست حدس زدید منظورمان کابینت آشپزخانه است. کابینت های کلاسیک معمولا از جنس چوب های گردو و بلوط هستند. روی درب های آن ها معمولا تزینات و کنده کاری های زیبا دیده می شود. بیشتر کابینت های کلاسیک یا رنگ های روشن مثل سفید استخوانی یا رنگ هایی تیره مانند قهوه ای سوخته طراحی و اجرا می شوند.

مثل همیشه تزیینات زیاد نمادی از سبک کلاسیک در این کابینت هاست. بهترین جنس کابینت برای سبک کلاسیک در حال حاضر کابینت ممبران است که شما میتوانید با آن فضایی زیبا و بینظیر خلق نمایید. برای طراحی کلاسیک منزل خود و تهیه و نصب کابینت ممبران اینجا را کیلیک نمایید.

آشپزخانه کلاسیک

اتاق خوابی زیبا به سبک کلاسیک

برای آن که اتاق خواب به سبک کلاسیک داشته باشید، به یک تخت خواب چوبی که پشتی آن دارای حکاکی های زیبا و فاخر است احتیاج دارید، بعد از آن باید به سراغ میزهای بغل تختی که آن ها هم از جنس چوب های حکاکی شده اند بروید و روی آن آباژوری با پایه چوبی یا سرامیکی قرار دهید، پرده های بلند و والان دار را فراموش نکنید. طرح روی روتختی ها و پارچه های رو مبلی باید طرحی با سایز تقریبا متوسط و تکرار شونده باشد، اگر این طرح های به نوعی از زمینه خود متمایز باشند بهتر است، مثلا طرح ها یا به نسبت زمینه خود براق باشند یا  برجسته تر تا زیبایی جزئیات دکوراسیون اتاق خواب تان بیشتر به چشم بیاید. البته فراموش نکنید که اتاق خواب نباید فضایی بیش از اندازه شلوغ داشته باشد.

اتاق خواب کلاسیک

سرویس بهداشتی به سبک کلاسیک

وقتی صحبت از سرویس بهداشتی کلاسیک می کنیم. بی اختیار به یاد کابینت های چوبی و رنگ های با تناژ قهوه ای و بژ می افتیم. که دقیقا هم درست است. کابینت های چوبی با رنگ سفید استخوانی یا شیری و همینطور مشکی و آینه هایی با قاب های فلزی و طلایی. رنگ زیبایی سرویس بهداشتی کلاسیک شما را دو چندان می کند طراحی کلاسیک در ساختمان.

حمام کلاسیک

حمام هایی به زیبایی سبک کلاسیک

در حمام هایی که به سبک کلاسیک طراحی شده اند تجهیزاتی مثل وان ها و یا شیر ها از نوع کارشده و پر تزیینات انتخاب می شوند. معمولا رنگ غالب در حمام های کلاسیک رنگ سفید به همراه رنگ طلایی یا نقره ای برای تزیینات است. عکس پایین  نمونه زیبایی از یک حمام کلاسیک را به شما نشان می دهد طراحی کلاسیک در ساختمان.

نشیمن های کلاسیک

یادتان هست که در قسمت ویژگی های سبک کلاسیک به تقارن در چیدمان مبلمان ها، پرده های فاخر و بلند، رنگ هایی مانند طیف قهوه ای و نظم سبک کلاسیک اشاره کردیم. خوب وقتی همه این ها را با هم در نشیمن خانه تان استفاده کنید یکی از زیباترین نشیمن ها را خواهید داشت. حتی می توانید برای پر جزییات تر شدن نشیمن های تان از تزییناتی مانند چراغ های روشنایی بی نظیر فرفورژه و کوسن های بزرگ استفاده کنید. در ضمن کاغذ دیواری کلاسیک را فراموش نکنید که میتوانید از اینجا تهیه نمایید.

ساختمان کلاسیک

اتاق کارهایی به سبک کلاسیک

اگر آن قدر به سبک کلاسیک علاقه مند هستید که دوست دارید حتی اتاق کارتان هم به این سبک باشد، خب می توانید از صندلی های چوبی لهستانی، کتابخانه های سرتاسری بزرگ چوبی، میز های کار چوبی با تزئینات و حکاکی های نفیس و فرش هایی با طرح ها و نقش های با اصالت استفاده کنید، عکس زیر یکی از زیباترین اتاق کارهایی اجرا شد. در ایران را که سبک کلاسیک دارد به شما نشان می دهد طراحی کلاسیک در ساختمان.

در آخر خاطر نشان میسازیم که همیشه الزاما قیمت این نوع کارها زیاد نیست طراحی کلاسیک در ساختمان. میتوانید با کناف و ابزار پیش ساخته گچی منزل خود را به سبک کلاسیک دیزاین کنید:

بسیار خوشحال میشویم نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در میان گذارید. در ضمن میتوانید از آیکون واتس آپ( در گوشه سمت راست و پایین سایت) به صورت مستقیم و بیست و چهار ساعته با کارشناسان ما در ارتباط باشید و از آنها مشاوره رایگان دریافت نمایید.

دکوراسیون داخلی

به این مقاله امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *