دسته‌بندی نشده, مقاله

روش نصب ابزار گچی پیش ساخته

ابزار گچی آماده

روش نصب ابزار گچی

روش نصب ابزار گچی، در این مقاله قصد داریم به صورت کامل توضیح دهیم. که نصب انواع ابزارهای گچی پیش ساخت چطور است. ابزار پیش ساخته گچی با قالب‌های مختلف به شکلهای گوناگون تولید می‌شود. که برای قسمتهای مختلف ساختمان تولیدات مختلفی دارد. این تولیدات شامل انواع ابزارهای پیش ساخته قاب بندی ، ابزارهای سقفی، گل‌های مختلف، پنل‌های سه‌بعدی برای نصب روی دیوار می‌شود. ولی روش نصب این ابزارها به چه صورت است. و در صورتی که بخواهیم آن‌ها را نصب کنیم از چه کسی کمک بگیریم. خرید کاغذ ذیواری.

 

افراد بسیاری قادر به نصب ابزار گچبری می‌باشند. چون فرایند نصب نیاز به ابزار خاصی ندارد. و شما با یک قلمو، اره آهن بر یا چوب بر، چکش به راحتی می‌توانید آن را نصب نمایید. نصاب پی وی سی، گچکارها، کابینت سازها، و افرادی که در زمینه دکوراسیون داخلی مهارت دارند. به راحتی می‌توانند این ابزارها را نصب کنند. روش نصب ابزار گچی آسان است. و شما بعد از یک بار نصب می‌توانید به راحتی این کار را یاد بگیرید. روش نصب ابزار گچی.

 

مراحل نصب ابزارها

مرحله اول: آماده سازی دیوار

دیوارهایی که گچ شدند برای نصب ابزارهای گچی مناسب هستند. ولی بهتر است تا مرحله گچ آستر روی دیوار انجام شده باشد. اگر شما بخواهید ابزارها را روی دیوارهایی که فقط با گچ و خاک پوشش شدند نصب کنید ممکن است گچکار برای آستر کردن دیوار به مشکل برخورد و نتواند کامل داخل گلها و ابزارها را با گچ فیلتری پوشش دهد. نصب ابزارهای گچی باید در مراحل آخر ساختمان قبل از رنگ کاری انجام گیرد و سپس ساختمان رنگ و نقاشی شود.

 

ابزارها را میتوان روی دیوارهایی که با گچ پوشش داد شدند نیز نصب کرد. ولی چون گچ اتصال کمی به دیوار دارد، ممکن است باعث ترک خوردگی اطراف ابزارها شود. بعضی از افراد این ابزارها را روی دیوار با پوشش سیمان نیز نصب می‌کنند که بستگی به نوع کارکرد ابزارها است. مسلما نصب این ابزارها روی کناف نیز به سادگی انجام می‌پذیرد. در مورد کناف نیز باید بتونه درزگیری و ماستیک انجام شود. و سپس ابزارها را نصب و کل کار را رنگ کرد. در ضمن روی دیواری که رنگ یا کاغذ دیواری انجام شد است نیز این ابزارها به راحتی قابل نصب هستند.

 

فقط باید بدانیم که برای خط کشی یا رنگ کردن ابزارها امکان دارد دیوار کثیف شود. لذا بهتر است قبل از انجام رنگ یا کاغذ دیواری ابزارها را نصب نماییم.

 

آماده سازی اول

در ابتدا محل نصب ابزارها را به خوبی تمیز نمایید. وجود هر گونه گرد و خاک و نا خالصی روی سطح کار باعث می‌شود. ابزارها روی سطح کار به خوبی نصب نگردند. در ضمن سطحی که ابزارها روی آن نصب می‌شود. نیز باید کاملا صاف باشد. اگر محل نصب روی دیوار نیاز به خط کشی و علامت گذاری دارد باید انجام گردد. مثلا در مورد ابزارهای قاب بندی باید محل قاب کاملا گونیا روی دیوار یا سقف مشخص شود و با نخ رنگی علامت شود.

در مورد نصب پنل‌های سه بعدی نیز ایجاد خط تراز ضروری است. پس از تمیز کاری دیوار و خط کشی‌های لازم، محلی صاف و صیقلی را روی کف ساختمان تمیز نمایید. و ابزارهای مورد نیاز را به ترتیب روی زمین کنار دست خود بچنید. مواظب باشید که در هنگام رفت و آمد ابزارها ضربه نخورد. ابزارهای پیش ساخت را با فاصله و مرتب بچینید تا بتوانید به تمامی آنها دسترسی داشته باشید.

 

آماده سازی دیواری

ابزارها را از بسته بندی خارج کرد و برسی نمایید. با یک کاتر(تیغ موکت بری) یا چاقو و سمباده ابتدا کناره‌های آنها را برسی و تمیز نمایید. کلیه  اضافات قالب و گچ‌هایی که به ابزار چسبید است. را به سادگی تمیز نمایید. دوباره ابزارها را تمیز و مرتب بچینید. در مرحله آخر حتما به ابزارهای پیش ساخته کمی آب میزنیم تا نم بگیرند این کار باعث می‌شود. اگر دیوار موجی داشت ابزار وقتی روی آن قرار می‌گیرد. نشکند و میخ  و پیچ‌ها به راحتی فرو بروند. آب زدن و نم کردن ابزارهای گچی قبل از نصب بسیار مهم است ولی آنها را کاملا خیس نکنید.

 

روش نصب ابزار گچی پیش ساخته 5

مرحله نصب

ابزار قاب بندی گچی

نصب ابزارهای گچی قاب بندی به سادگی انجام می‌گیرد. تصمیم بگیرید خطی را که روی دیوار کشیده‌اید می‌خواهید بیرون قاب یا داخل قاب را نشان دهد. سپس از یک گوشه شروع به نصب قاب نمایید. ابتدا ابزار گوشه قاب بندی را نصب کنید (البته اگر از ابزار گوشه قاب بندی استفاده می‌کنید. و گرنه ابتدای ابزار را به صورت مورب برش داد و از ابتدای خط نصب کنید. این کار باعث می‌شود در انتهای کار، کلیه گوشه‌ها فارسی باشند.) مقداری چسب چوب با قلمو به صورت کاملا پر، بر پشت ابزار بکشید سپس ابزار را در جای خود بگذارید و با دو یا سه میخ نازک نجاری ( دو یا سه سانتی متر) آن را ثابت نمایید.

 

ابزار قاب بندی گچی

میخ‌ها را به آرامی در قسمت‌هایی که ابزار گچی، ضخامت کمتری دارد به آرامی بکوبید. مواظب باشید ابزار ترک نخورد. ابزارهای گچی بسیار سبک هستند، پس به راحتی روی محل قرار می‌گیرند. سپس ابزار قاب بندی را در اندازه مناسب ببرید. (برای برش ابزارهای گچی بهترین وسیله دستگاه اره فارسی بر است. تا بتوان زوایا را دقیق برش داد، ولی شما می‌توانید از فرز و یا حتی از اره آهن بر یا اره چوب بر با دندانه‌های ریز استفاده کنید.) روی محل مناسبی ابزار را بگذارید و با دستگاه یا اره به صورت صاف و آرام ابزار را برش دهید. سپس محل برش را با سمباده یا سوهان چوب بری یا چاقو کاملا صاف کرده و در ادامه ابزار گوشه قاب بندی نصب کنید.

 

ابزار پیش ساخته گچی

دوباره پشت ابزار را کاملا چسب چوب بزنید. ابزار را با دو یا سه میخ ثابت نمایید. میخ‌ها را به گونه‌ای بکوبید که یا کاملا داخل ابزار فرو رود و یا بیرون باشد. پس از خشک شدن بتوان آنها را خارج کرد. و یا میخ فرو رفت را به وسیله گچ یا بتونه پوشاند. می‌توانید در جاهای مختلف میخ‌ها را به صورت مورب در قسمت‌هایی که ضخامت کمتری گچ دارند بکوبید. برای ابزارهای افقی می‌توانید میخ را در زیر ابزار بکوبید. فقط ابزار را نگه دارد. ولی حتما باید یک میخ در روی ابزار بزنید تا ابزار نیافتد.

نکته: میخ ها را در جاهایی بکوبید که بتوان به راحتی بتونه یا گچ کرد.

روش نصب ابزار گچی

در مورد چسب چوب نیز نباید خیلی رقیق باشد. و زمانی که شما ظرف چسب چوب را برمی‌گردانید. به آرامی حرکت کند در ضمن نباید آنقدر غلیظ باشد. که به سختی  قلمو  چسبی شود. به اندازه کافی چسب بزنید. و ابزار را ثابت نمایید حداقل یک روز زمان لازم است. تا چسب چوب خشک شود و ابزارها کاملا به دیوار متصل گردند. سپس می‌توانید میخ‌های اضافی را بیرون بکشید.

 

در اتصالات سعی کنید به اندازه کافی صاف برش دهید و سمباده یا سوهان بزنید که ابزار ها کاملا کنار هم قرار گیرند. سپس کار را تا انتها ادامه دهیدتا به ابتدای کار برسید. اگر ابزار شکست، نگران نباشید. دو قطع شکست را کنار هم روی دیوار نصب کنید. بعد از کار، شکستگی، قابل ترمیم است روش نصب ابزار گچی.

 

878378378

روش نصب ابزار پیش ساخته روی سقف

نصب ابزارهای پیش ساخت سقفی نیز به همان روش بالاست. فقط گاهی به علت ضخامت زیاد ابزار پیش ساخته از پیچ‌های کناف یا ام دی اف (در سایزهای مناسب با کار) در نصب آنها استفاده می‌کنند. در ابتدا به وسیله مته خزینه دار داخل قسمت مناسب ابزار، سوراخی ایجاد می‌کنیم. و سپس پیچ را تا جایی با پیچ کن برقی یا پیچ گوشتی بچرخانید. تا داخل ابزار و محل نصب فرو رود و در مرحله آخر به راحتی بتونه گردد. حتما باید از مته‌های خزینه دار استفاده کرد و گرنه محل پیچ‌ها برجسته میگردد.

سعی کنید در گوشه‌ها ابزارها را تقریبا فارسی ببرید و آنها را در هم فرو نمایید. البته فاصله‌ها به راحتی با بتونه یا گچ قابل پر شدن هستند. به روش سوراخ کاری ابزارها و قسمتی که سوراخ ایجاد شده توجه بفرمایید: روش نصب ابزار گچی.

روش نصب پنل گچبری

پنل‌های سه بعدی وزن بیشتری دارند پس باید از  مته خزینه‌دار و پیچ برای نصب استفاده کرد. ولی چون روی دیوار روی هم قرار می‌گیرند. و به هم متصل میگردند زیاده روی در استفاده از میخ و پیچ نکنید. به محل پیچ‌ها روی تصویر توجه فرمایید:

روش نصب ابزار

روش نصب گلهای سقفی پیش ساخت

برای نصب گل‌ها می‌توانید از روش بالا استفاده کنید. اگر گل‌ها روی دیوار قرار می‌گیرند در فضای خالی مابین گل‌ها  میخ بزنید. تا ابزار روی میخ‌ها قرار بگیرد و  در ضمن می‌توانید از میخ‌ها به صورت مورب استفاده کنید. و بکوبید تا ابزار به راحتی ثابت گردد. اگر گل‌ها نیز در هنگام حمل و نقل شکست یا ترک برداشت نگران نباشید. شما باید سعی کنید قطعات شکست را با دقت کنار هم بچسبانید. و در مرحله نقاشی تعمیر کنید. در ضمن می‌توانید با برش قسمتهای مختلف گل‌های پیش ساخته گچی یا کنار هم قراردادن آنها به ترکیبات بسیار زیادی برسید. محل کار را برسی کنید با توجه به کارتان اندازه‌های مختلف را ایجاد نمایید.

 

روش نصب ابزار گچی پیش ساخته

روش نصب ابزار گچی سرستون

نصب ابزارهای مربوط به ستون‌ها و سرستون نیز مانند روش‌های بالا است. با این تفاوت که چون ستون به شکل دایره است. حتما در اندازه گیری‌ها دقت نمایید. تا ابزارها در بالای ستون با فاصله یکسان روی ستون نصب گردند. در ضمن حتما باید از پیچ‌های ام دی اف پنج سانتیمتر استفاده نمود. تا بتوان ابزارها را در محل ثابت کرد. حتما در نصب این گونه ابزارهای پیش ساخت از گچکار یا گچبرها کمک بگیرید. چون مقداری از ستون توسط دست ایجاد می‌شود و سر ستونها باید با آنها کاملا هماهنگ گردد.

 

5786786786

مرحله نهایی

در مرحله آخر باید همه ابزارها بتونه کاری و سمباده کاری شوند. شما میتوانید با گچ کشت و یا بتونه (ترجیحا بتونه پودر کناف که مانند گچ است) کلیه درزها و شکستگی‌ها و مشکلات را رفع کنید. بتونه کاری ابزارها نیاز به حوصله دارد، پس با دقت آنها را مرمت نمایید. معمولا گچبرها در این کارها استاد هستند و با حوصله ابزارها را مرمت می‌کنند. البته نقاشان حرفه‌ای نیز از عهده این کار برمی‌آیند.

 

کلیه محل اتصالات، محل برش‌ها، ترک خوردگی‌ها، شکستگی‌ها درز ابزار با دیوار و سقف و… باید بتونه یا گچ شود. از چند ابزار ساده مانند کاردک و پیچ گوشتی کمک بگیرید. و شکل ابزار را روی بتونه ایجاد نمایید. محل مرمت را با ابر یا قلمو خیس کنید تا گچ یا بتونه به راحتی به ابزارها بچسبد. شما باید پس از خشک شدن بتونه یا گچ، کار را به دقت سمباده کاری کنید. و برجستگی‌ها و تعمیرات انجام شد را یکنواخت کنید.  سپس کار را به صورت کامل رنگ کنید.

 

از رنگ‌های مختلفی میتوان روی ابزارها استفاده نمود. ولی رنگ‌های شلوغ مانند پتینه باعث می‌شود. عیوب احتمالی گم شود. البته رنگ سفید صدفی نیز روی ابزارها بسیار زیبا می‌گردد. رنگ فرش سال. بسیاری از موارد باقیمانده، با رنگ کاری و نقاشی حل می‌شود. در بعضی موارد افراد روی ابزارها را با ورق طلا می‌پوشانند که این نیز جلوه خاصی به کار می‌بخشد.

 

مشاوره و سوال

امیدواریم شما از خرید و نصب ابزار گچی پیش ساخت در ساختمان خود لذت ببرید. بسیار خوشحال می‌شویم. از نظرات با ارزش شما مطلع شویم. در ضمن در صورت وجود هر گونه سوال می‌توانید با ما در تماس باشید. (از آیکون واتس آپ در گوشه سمت راست سایت استفاده کنید.) در ضمن می‌توانید از انجمن پرسش و پاسخ سایت در مورد روش نصب ابزار گچی پیش ساخته اطلاعات دیگر کاربران را دریافت نمایید.

4.3/5 - (15 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *